Iets voor jou?
In de module Ondernemen leer je hoe je een eersteklas ondernemer kan worden.
We leren je werken met cijfers en grafieken, maar ook hoe je op een creatieve en originele manier jouw ideeën aan anderen kan overbrengen.
In de module Ondernemen leer je hoe je een eersteklas ondernemer kan worden.
We leren je werken met cijfers en grafieken, maar ook hoe je op een creatieve en originele manier jouw ideeën aan anderen kan overbrengen.
Een leerling die de module Ondernemen kiest:
In het eerste jaar heb je 32 lesuren per week. De basisvorming, die 28 lesuren omvat, is voor alle eerstejaars gelijk. Je vindt de vakken in de tabel hieronder.
De overige vier lesuren kan je zelf invullen volgens jouw eigen keuze en jouw interesses. Want wat je graag doet, doe je beter. Zo kies je twee modules van twee lesuren of één module van vier lesuren.
De module Ondernemen kan je combineren met de modules Wetenschappen, Ingenieu(r)s ontwerpen, Talen of MenS.
Aardrijkskunde | 2 | ||||
Beeld & muziek | 2 | ||||
Geschiedenis | 1 | ||||
Godsdienst of niet-confessionele zedenleer | 2 | ||||
Lichamelijke opvoeding | 2 | ||||
Natuurwetenschappen | 1 | ||||
Techniek | 2 | ||||
Wiskunde | 5 |
Engels | 2 | ||||
Frans | 4 | ||||
Nederlands | 5 |
MenS [ maatschappij & welzijn ] |
2 | ||||||
Latijn [ klassieke talen ] |
2 of 4 | ||||||
Ondernemen [ economie & organisatie ] |
2 | ||||||
Talen [ moderne talen & wetenschappen ] |
2 | ||||||
Wetenschappen [ STEM-wetenschappen ] |
2 | ||||||
Ingenieu(r)s ontwerpen [ STEM-technieken ] |
2 |
Op het einde van het eerste jaar sta je opnieuw voor de keuze: kies je één van de modules die je volgde in het eerste jaar of wijk je uit naar een andere module? Het kan allemaal! In tegenstelling tot het eerste jaar, kies je nu slechts voor één module in plaats van twee.
In het tweede jaar zijn vijf lesuren voorbehouden voor de module van jouw keuze. Ga je opnieuw voor de module Ondernemen, dan kom je terecht in de basisoptie “Economie en organisatie”. Binnen deze basisoptie leer je meer over banken, winkels, toerisme, bedrijven,… Je leert er kritisch kijken naar de wereld van kopen en verkopen en het gedrag van consumenten.
Aardrijkskunde | 1 | ||||
Burgerschap / Computationeel denken | 1 | ||||
Economische & financiële competenties | 1 | ||||
Geschiedenis | 2 | ||||
Godsdienst of niet-confessionele zedenleer | 2 | ||||
Leren leren (1) | 1 | ||||
Lichamelijke opvoeding | 2 | ||||
Natuurwetenschappen | 2 | ||||
Taallabo Frans | 3 | ||||
Taallabo Nederlands / Engels | 6 | ||||
Techniek | 2 | ||||
Wiskunde | 4 |
Ondernemen & economie | 5 | ||||||
(1) We begeleiden de leerlingen intensief bij hun leerproces doorheen alle jaren en bij alle vakken. In het tweede jaar bieden we, gekoppeld aan het vak wiskunde, een extra uur “Leren leren” aan waarin we specifiek inzetten op leerstrategieën. |